Vanliga frågor

Vanliga frågor

SERVICEKOSTNADER

    Alla priser är inklusive moms
  • Felsökning, datorer: 795kr
  • Felsökning, iPhone/iPad, Externa hårddiskar/minnen & Beats by Dre: 395kr


  • iPhone
  • Displaybyte iPhone X: 3495kr
  • Utbytesenhet iPhone X: 6695kr


  • Displaybyte Plusmodeller
  • iPhone 6/6S/7/8: 2295kr


  • Utbytesenheter Plusmodeller
  • iPhone 8: 4995kr
  • iPhone 7: 4395kr
  • iPhone 6/6S: 4095kr


  • Displaybyte Standardmodeller
  • iPhone 6S/7/8: 1995kr
  • iPhone 5S/SE/6: 1795kr


  • Utbytesenheter Standardmodell
  • iPhone 8: 4395kr
  • iPhone 7: 3995kr
  • iPhone 6/6S: 3795kr
  • iPhone 5/5S/SE: 3495kr


  • Övrig service
  • Batteribyte (iPhone 6 eller senare): 349kr under hela 2018
  • Batteribyte (iPhone 5C/5S): 995kr
  • Kamerabyte (ej iPhone 5): 995kr


  • iPad Utbytesenhet iPad Pro
  • iPad Pro 12″ Gen 2: 7195kr
  • iPad Pro 12″ Gen 1: 6995kr
  • iPad Pro 10,5″: 5495kr
  • iPad Pro 9,7″: 4495kr


  • Utbytesenhet övriga iPad
  • iPad 9,7″ (2017-2018): 2995kr
  • iPad Air 1 & 2: 3495kr
  • iPad 4:e gen: 3495kr
  • iPad Mini 3 & 4: 3495kr


  • Apple Watch
  • Kontakta oss för kostnadsförslag på din modell

VAD SKA JAG TÄNKA PÅ INNAN SERVICE?

iPhone/iPad

  • 1. Säkerhetskopiera din iOS-enhet.
  • 2. Stäng av “Hitta min iPhone”
  • 3. Ha lösenordet till ditt Apple-ID till hands. För en del reparationer behöver du ditt Apple-ID-lösenord för att radera din enhet och stänga av Hitta min iPhone.
  • 4. Ta med ditt kvitto (om möjligt), ifall servicen kräver inköpsbevis.
  • 5. Ta med enheten och eventuella tillbehör du behöver hjälp med.
  • Mac Se alltid till att ha en aktuell säkerhetskopia och att alla viktiga filer och dokument är sparade på ett säkert ställe. Vi har ingen anledning att radera innehåll på datorer utan att informera först men rekommenderar alltid att spara viktiga filer innan service.
    Bärbara PC datorer kan ha olika laddare så vi rekommenderar att ni medtar er egen så vi kan avgöra om den behövs eller inte.

    MÅSTE JAG LÄMNA UT LÖSENORD TILL MITT ANVÄNDARKONTO?

    Många fel kan ofta bero på användarkonto eller inställningar så felsökning i användarmiljö kan underlätta vårt servicearbete och skynda på ärendet.
    Vill ni inte lämna ut lösenord rekommenderar vi att skapa ett nytt användarkonto för testkörning eller formatering och ominstallation innan inlämning av service till oss.

    HUR SKICKAR JAG MIN SERVICE TILL ER?

    Förpacka er produkt väl och bifoga era kontaktuppgifter samt felbeskrivning.
    Skicka varan till:
    BK Data
    Slaggatan 17
    79171 Falun
    Service skall skickas via PostNords Parcel (Företagspaket), detta för varan skall komma direkt till oss och på så sätt påskynda service. Paket som skickas till uthämtningsställe kan bli liggandes vilket kan fördröja servicetiden.