Vanliga frågor

Vanliga frågor

HUR MYCKET KOSTAR EN FELSÖKNING?

  • PC & MAC: 795kr inkl. moms
  • iPhone/iPad, Externa hårddiskar/minnen, Beats by Dre: 395kr inkl. moms

VAD SKA JAG TÄNKA PÅ INNAN SERVICE?

iPhone/iPad 1. Säkerhetskopiera din iOS-enhet. 2. Stäng av “Hitta min iPhone” 3. Ha lösenordet till ditt Apple-ID till hands. För en del reparationer behöver du ditt Apple-ID-lösenord för att radera din enhet och stänga av Hitta min iPhone. 4. Ta med ditt kvitto (om möjligt), ifall servicen kräver inköpsbevis. 5. Ta med enheten och eventuella tillbehör du behöver hjälp med.

Mac & PC: Se alltid till att ha en aktuell säkerhetskopia och att alla viktiga filer och dokument är sparade på ett säkert ställe. Vi har ingen anledning att radera innehåll på datorer utan att informera först men rekommenderar alltid att spara viktiga filer innan service.
Bärbara PC datorer kan ha olika laddare så vi rekommenderar att ni medtar er egen så vi kan avgöra om den behövs eller inte.

MÅSTE JAG LÄMNA UT LÖSENORD TILL MITT ANVÄNDARKONTO?

Många fel kan ofta bero på användarkonto eller inställningar så felsökning i användarmiljö kan underlätta vårt servicearbete och skynda på ärendet.
Vill ni inte lämna ut lösenord rekommenderar vi att skapa ett nytt användarkonto för testkörning eller formatering och ominstallation innan inlämning av service till oss.

HUR SKICKAR JAG MIN SERVICE TILL ER?

Förpacka er produkt väl och bifoga era kontaktuppgifter samt felbeskrivning.
Skicka varan till:
BK Data
Slaggatan 17
79171 Falun
Service skall skickas via PostNords Parcel (Företagspaket), detta för varan skall komma direkt till oss och på så sätt påskynda service. Paket som skickas till uthämtningsställe kan bli liggandes vilket kan fördröja servicetiden.